ben-yossef bar

Baranya megyePécs-Orfű-Abaliget Félmaraton

Úgy alakult, hogy ebben az augusztusban elég keveset futottam, értékelhető távú /idejű kategóriában meg aztán pláne. Verseny előtti vasárnap még edzettünk egyet Abaligeten a #utaziskolaba csapattal, azelőtt /után viszont többet voltam ágyban mint futócipőben, hogy…

BarbakánKrakkó óvárosa, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Krakkó óvárosának néhány kiemelt részét már bemutattam, de azért ha az egész óvárost nézzük, azért még van igen sok és érdekes látnivaló. Amit eddig bemutattam: - a Posztócsarnok (Sukiennice) - a Főtér (Rynek Główny)…

Baranya megyeJakab-hegy

A nyugati Mecsek legmagasabb csúcsa a Pécs mellett emelkedő, közel 600 méteres Jakab-hegy. A hegy meredek déli oldalát jellegzetes színű, vörös permi homokkő alkotja, amelyből a víz és a szél munkája különleges szirteket, kőtornyokat formált: a Babás-szerköveket…

Baranya megyePécs, Székesegyház

A székesegyház mai formáját az 1882-1891 között történt átépítés eredményeként nyerte el. Megőrizte középkori alaprajzi rendszerét, az egységes neoromán külső és belső kiegészül, és teljessé válik a historizáló képző- és iparművészeti alkotásokkal és díszítéssel…

BarcelonaGüell park

Ezután a Güell parkba indultunk, ahova belépve mintha egy mesekönyv lapjai elevenedtek volna meg a szemünk előtt, a színes, mozaikos tereknek, a hatalmas pavilonoknak, a két mézeskalács házikónak és a rengeteg különféle növénynek köszönhetően. Megcsodálhattuk…

BarcelonaSagrada Familia

Mielőtt bementünk a Sagrada Familia-ba, kaptunk egy kis nyakba akasztós szerkentyűt fülhallgatóval, ami elmesélte mikor mit csodálhatunk a templomban. A mára Barcelona jelképének számító templom Antoni Gaudí építész mesterműve. a templomot…

BarcelonaLa Rambla

A La Rambla-n végigsétálva a szuvenír árusok, mutatványosok, utcazenészek, portrérajzolók és a nézelődők kavalkádja miatt mi is bele kóstolhattunk egy kicsit az igazi spanyol pezsgő életbe, és megtapasztalhattuk, miért is mondják Barcelona ütőerének a La Rambla sétálóutcát…

BarcelonaA zenélő szökőkút: Font Mágica

Este kilencre értünk a Sagrada Famíliától a belvárosba, így volt még fél óránk valami vacsorát szerezni a szökőkút zenés műsoráig. Viszont ez nem ment a legkönnyebben, 20 percig sétáltunk, amíg találtunk egy bevásárlóközpontot, így sok esély már nem maradt, hogy…

BarcelonaPicasso Múzeum

Most vonattal utaztunk be Barcelonába, és amikor odaértünk a gyönyörű gótikus építésű Barcelonai Katedrálishoz, az előtte lévő téren épp táncolt egy csoport hagyományos katalán táncot. Aztán Barcelona történelmi negyedében, szűk…

BarcelonaCamp Nou

A délelőttöt még Calella-ban töltöttük, bemerészkedtünk a tengerbe is kicsit, a hatalmas hullámok és a nem túl meleg víz ellenére is. Ebéd után pedig bebuszoztunk Barcelonába. Az első megállónk a Camp Nou stadion volt, ahova az elvetemült fociimádók…

BarcelonaÉrkezés a barcelonai reptérre (Aeroport de Barcelona - El Prat)

Leszállás után egyből átszálltunk egy aranyos kis lapos buszra, ami bevitt minket a reptérre a kifutópályáról. Miután megszereztük a csomagjainkat, elmentünk a drága automatákhoz sorba állni a még drágább vízért, mert a szállodában csak…

BarlangPostojna, a cseppkőbarlang (Slovenija, Postojna, Postojnska jama)

A Postojnai cseppkőbarlang már több mint 200 éve vonzza a látogatókat a világ minden részéről. A barlang eddig felderített járatainak hossza összesen 21 km, ami azt jelenti, hogy a Postojnai cseppkőbarlang Európa legnagyobb és leglátogatottabb…

Baranya megyeSiklósi vár

A várban, vár körül kiváló vártúra, várséta tehető. Nagy történelmi időket látott falai között vármúzeumot, szállodát és éttermet rendeztek be. A Tenkes kapitánya c. filmet itt forgatták. A vár első említése 1294-ből maradt fenn. Legrégebbi…

BarátlakásokTihanyi félsziget barátlakások

A Tihanyi fsz - Lóczy tanösvény egyik állomása. Tihany kapcsán mindenképp megérdemel egy külön oldalt. Ezen a tájon többször is jártunk, a tanösvényen végighaladva számos, geológiailag fontos képződmény látható, és a kilátás egyszerűen csodálatos…

Sasso barisanoMatera - Sassi

Reggio Basilicata, Matera A mély szakadék szélén épült városka, Sassi (barlangok) a forgalmasabb felső és a csöndesebb alsó negyedekre oszlik. A Sasso Barisano és a Sasso Caveoso közül ez utóbbi a festőibb. Matera lakói egykor itt éltek a sziklába vájt otthonaikban…

BarlangBudapest, Pál-völgyi barlang, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Aki figyelte az eddigi beszámolóimat, az tudja, hogy eléggé barlang mániások vagyunk. Így esett, hogy nemrég megnéztük (immár sokadszorra) a Pál-völgyi barlangot. Könnyű idejutni úgy busszal, mint autóval. Budapest…

BarlangBudapest, a Szemlő-hegyi barlang, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Budapest másik látogatható barlangja a Szemlő-hegyi barlang. Nincs igazán messze a Pál-völgyi barlangtól, és ahogy írtam érdemes kombi jegyet venni, mert így olcsóbb a két barlang meglátogatása. Viszonylag későn,…

BarlangBaradla barlang, Jósvafő

Az Aggteleki és a Jósvafői szakaszt jártuk be, egyszerűen csodálatos! A túra hossza: 1 400 m A túra időtartama: kb. 60 perc A Baradla-barlang jósvafői bejáratától induló, és ugyanoda visszaérkező túra hossza oda-vissza…

BarcelonaBarcelona

Barcelona, 1,6 milliós lakosságával Spanyolország második legnagyobb városa, és Katalónia fővárosa. Ezen felül a világ egyik leghíresebb, és legizgalmasabb metropolisza, a legtöbben szerepeltetik az ide szeretnék eljutni kívánságlistájukon e katalán várost…

Baranya megyeMecsek, Jakabhegy, Pálos-kolostor romjai

A fennsík közepén kolostor romokat nézhetünk meg. Bertalan pécsi püspök 1225 körül Szent Jakab apostol tiszteletére kolostort építtetett - innen ered a hegy elnevezése - az itt élő remeték számára. Később a remeték a magyar alapítású pálos szerzetesrendhez csatlakoztak…

BarlangDemänovská Dolina, Demänovská jaskyňa slobody, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Deményfalvi völgyben már többször jártunk és a mostani túra záró helyszínéül is ezt választottuk. Azt sokan tudják, hogy barlang mániások vagyunk és ha van a közelünkben barlang, akkor azt igyekszünk megnézni. Ezt…

Baranya megyeMecsek, Zsongor-kő

Zsongor-kő a Jakab-hegy déli oldalán korláttal ellátott kiugró vörös homokkő szikla, melyről a Dél-baranyai-síkságra nyílik csodálatos kilátás. 1892-ben alakították ki lépcsőit és helyezték el a korlátot. 540 méter magasan van ez a természetes kilátóhely…

Baranya megyeMecsek, Babás-szerkövek

A Babás-szerkövek mondája szerint élt régen Cserkúton két gazdag család. Egyszer koldus tévedt be hozzájuk alamizsnát kérve. Elzavarták, ezért megátkozta őket: akkor váljanak kővé, amikor a legboldogabbak. Telt-múlt az idő, el is felejtkeztek…

Baranya megyeÉgertető

Mai sétánk első állomása Égertető volt. Kilátóból gyönyörködhetünk a Mecsekben, és játszótér, tűzrakóhely is van…

Baranya megyeOrfű Spartan

A Spartanról már akkor hallottam és érdekelt, amikor még olyan kicsi voltam, hogy csak a Kids-re mehettem volna.. Három hónapja nem voltam versenyen. Sorban mondták le, halasztották el a tavaszi, nyár eleji versenyeket. A Spartan kivárt, kereste a megoldásokat, figyelte a kormány bejelentéseit…

Oszd meg ezt a keresést: ben-yossef bar